"Berderau Jantung Aku Lihat Baki Akaun Bank Dari 46k Jadi RM120" Bila tanya isteri dia kata kena scam


Foto sekadar hiasan

Salam admin tolong hide profile saya ye, terima kasih. Saya dah kahwin dan mempunyai 2 orang anak. Anak sulung umur 7 tahun dah sekolah. Isteri saya tak kerja dan saya kerja sebagai driver untuk Ceo.

Gaji saya lebih kurang 7k hingga 9k setiap bulan. Gaji saya akan terus masuk akaun bank dan kad atm dipegang oleh bini saya. Kami dah kahwin 9 tahun dan saya percaya sangat dengan bini yang uruskan rumah dan bank.

Isteri saya memang sayang saya dan anak – anak. Baru – baru ini sejak ada jiran baru, saya perasan bini saya dah banyak berubah. Saya pun mula rasa ragu – ragu macam ada sesuatu dan saya pun bincang dengan bini saya.

Adakah dia keadaan dalam str3ss atau ada apa – apa masalah. Tapi dia bagi tahu semua ok dan sihat. Selepas 2 minggu itu saya dapat panggiIan dari pihak bank kata saya tak bayar duit rumah 2 bulan dah.

Saya pun panik dan terus call bini tanya pasal payment dan dia kata dah bayar. Saya pun ambil cuti pergi bank dan mereka kata tak terima pembayaran untuk 2 bulan berturut – turut.

Saya tanya bini sekali lagi, dia kata pulak dia kena tipu sc4m dengan orang yang dia tak kenal. Saya check dalam kad bank hanya tinggal RM120 je. Bayangkan sebelum ini saya check pada bulan 12 hari itu ada dalam akaun 46k.

Tiba – tiba semua duit hilang. Saya seorang yang tak pernah miss payment bank. Saya dan isteri g4duh tak de la sampai pukuI. Kemudian saya pun memang dah tak ada pilihan, saya minta emas dari bini untuk pergi gadai.

Yang peliknya itu pun semua hilang katanya. Str3ss saya sangat tinggi. Jadi saya keluar dari rumah pergi ke rumah abang saya dan minta pinjam duit 4k. Lepas saya dah settle hutang bank, saya maafkan bini saya.

Saya sayang dia dan saya tak nak berpisah dengan dia. Selepas itu saya bawa boss pergi ke Johor untuk 2 hari. Sampai sana saya hubungi handphone bini saya tapi tak dapat call.

Oleh sebab risau, saya minta abang saya pergi ke rumah untuk check dan bini saya bagitahu handphone rosak. Selepas 2 hari saya balik KL dan bawa HP ke kedai untuk repair. Saya pun beli HP baru sementara tunggu HP dia siap.

Lepas 3 hari saya ambil HP itu dan saya check dalam HP. Waktu itu hati saya dah tak mampu nak terima dia lagi. Dia ada 3 bf dan semuanya kerap masuk rumah lepas saya pergi ke kerja.

Saya pergi kerja pukuI 6 pagi dan balik pukuI 11 atau 12 malam, biasa la kerja sebagi driver. Semasa saya check dalam HP, dia kenal 3 jantan ini daripada jiran baru sebeIah rumah, seorang kaki pompuan.

Malam itu jugak saya hantar bini saya ke rumah mertua dan bagitahu kepada mereka apa sebenarnya yang berlaku. Selepas itu saya buat rep0rt polis dan bagitahu saya nak cerai dan anak – anak saya tidak akan hantar ke rumah mertua.

Saya minta ibu saya untuk jaga mereka sementara proses cerai jalan. Semalam family mertua datang dan minta saya jangan cerai dan suruh saya memberi maaf dan bini saya janji tak akan ulang lagi.

Bagi saya, saya tetap nak cerai dan saya nak dapat nasihat daripada warga facebook. Apa yang saya kena lakukan?

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber:  Baitus Solehah via pop.airnws.com

 

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post