"Adik Ipar Duduk Serumah Lepas Habis Belajar, Mula2 Ok Lama2 Aku Perasan Sesuatu" Bila aku terjah bilik dia, aku terkejut ternampak sesuatu yg tak sepatutnya


Gambâr diâtâs âdâlâh utk ilustrâsi sâhâjâ. Silâ bâcâ dibâwâh ini utk mâklumât penuh dan lengkap. Terimâ kâsih krn ahli perkongsiân kami ini.

Âsâlâmuâlâikum. Lpâs grâd, âdik ipâr dduk sâli walâupun berât hâti âku nâk bâgi. Dâh lâmâ dduk sini, saya tak pasti nak buat apa. Kebetulân hâritu âdik ipar âku keluâr dengân boyfriend diâ. Baik. Âku buku pintu bilik diâ. Astâghfirullâlâzim. Namun percâyâ âpâ yg âku nmpâk. Âku Hânâ. berumur 30 tahun. Hukumnya ialah berkâhwin.

Terdapat râmâi yang dicetuskan iaitu tulisan. Âku tâk tujuân dekat semuâ ânâk d4râ perempuân. Panggil panggilan terâsâ. Mâknânyâ ialah but. Yâng râjin tâkpâ. Kâu duduk diâm-diâm. Kot yâng pemâlâs kerjâ nâk 24 jam tu.

Meh sini balik. Saya pergi ke sekolah. Buât suâmi âku, âku mintâ maâf bukân niât nâk burukkân âdik ipâr sendiri. Tâpi âku ialah lâmâ tahân. Kâlâu âdik ipâr âku bâcâ âtâu terâsâ. Dik âkâk Cumâ ialah nama nasihâ

Macâm ni âku lepâs kâhwin duduk rumâh sendiri lâh dengân suâmi âku. Then, elok come to hidup berduâ. Start school after betul- betul after âdik ipâr âku grâduâted. Diâ dâpât kerjâ. Diâ kerjâ, kerjâ punyâ kerjâ. Diâ berhenti. Âlâsân gaji 2500 kerjâ smpâi jam 11 mâlâm.

âdik ipâr âku mâsâ ni, âdik ipâr âku mâsâ ni. Yelâh dengân keselâmtân lâgi kân seorâng perempuân bâlik tengâh mâlâm. Untuk pengetâhuân korâng, lâki âku ni duâ berâdik je dengân âdik diâ ni. Jâdi kâu fâhâmlâh kâsih sâyâng tu mâcâm mânâ.

Dan keluarga Mertu tinggal di kawasan Bandar Pinggir. Adik ipâr âku ni ulâng âlik pergi kerjâ nâik keretâ. By the way, âku pun kerjâ. Macâm kebânyâkân ialah 8-5 petâng. Okay, saya tak pasti nak buat apa.

Terpulang kepada diri sendiri untuk mengendalikan apa yang anda lakukan. Lâgilâh zâmân sekârâng ni nâk cari kerjâ bukân senâng. 12 tahun kemudian, suâmi âku bâgitâhu. Âdik diâ nâk tumpâng duduk rumâh sementârâ nâk cari kerjâ.

Âku mulâ-mulâ berât hâti nâk setuju. Sebab âku râsâ tâk â kekângân pun untuk âdik diâ carri kerjâ walâupun diâ duduk rumâh mertuâ. Semingu jugâk lâh âku fikir bânyâk kâli nâk bâgi ke tidâk. Habis benda panas. Jadi bermulâ lâh kehidupân âku bersâmâ âdik ipâr yâng cântik tâpi 'râjin' ni.

Bulân pertâmâ setakat ini begitu baik. Diâ tolong bâsuh pinggân. Kâlâu âku dengân suâmi âku pergi kerjâ diâ kemâskân rumâh. The bâhâgiâ betul. Jâdi âku balik just terus mâsâk mâlâm je untuk kitorâng. Tâpi âku âdâ sâtu bendâ yg pelik. Âdik ipar âku ni tâk pernâh nâmpâk diâ bâsuh bâju diâ. Semak bilangan bilik yâng diâ tidur (diâ tumpeng sâlâh sâtu bilik rumâh kami).

Dan rezeki âku pulâk pregnânt 3 bulân. Âku âdâlâh mc 2 hari sebâb tâk lârât sângât mâsâ tu. Kebetulân hâritu âdik ipar âku keluâr dengân boyfriend diâ. Baik. Âku buku pintu bilik diâ. Astâghfirullâlâzim. Kekuda l0yâ. Penggal seterusnya.

Bilik diâ kâin bâju bertimbun (âku syâk dâh sebulân diâ duduk itulâh âgâknyâ bâju diâ). Âku tâk tâhu dâh saya bukan bersih bodoh, saya bukan k0tor bodoh. Plâstik mc donâld penuh bersepâh sâmpâi dâh terkeluâr daripada plastik. Berapa bilik? Kâu faham sendiri.

Âku pun ângkutlâh sâtu-sâtu bâju mâsuk bâkul dan bâsuh. Diâ bâlik bilik. Di manakah câkâp âpâ ? Terima kasih banyak - banyak. Sejâk dari itu, kemenjâdiân menjâdi ânâk râjâ tu terserâp dâlâm diri diâ. Hati Baju Kotor ialah Baju Kotor. Lepas tu blah.

Diâ sekârâng pandâi dâh, pinggân tâk bâsuh lepâs mâkân. Nâk hârâpkân hidâng mâkân? Kirim sâlâm. The hânyâ terperâp decât bilik. Lepâs âku dâh siâp mâsâk. Tetapi butler ketuk pintu bilik pânggil diâ turun mâkân. Sekarang kâlâu âku bâlik rumâh pun.

Tak mâcâm dulu dah. Kâlâu âku pâgi tâk sempât kemâs rumâh. Petâng âku balik macâm tu jugâk lâh keâdâân rumâh âku tu. Kâdâng- kâdâng bâju dâlâm bâkul âk tâk sempât sidâi. Sâmpâi ke wâktu petâng lâh bâju tu berkepâm bâkul sâmpâi hilâng dâh bâu wângi.

Âdâ sâtu mâsâ, mak mertuâ âku dâtâng rumâh. Mâk mertuâ âku yâng sidâikân bâju âdik ipâr âku. Jâdi kâu fâhâm tâk maksud diâ âpâ? Dia tertekan. Âku mârâh. Âku gerâm. Dengân âku yg mengândung ni lâh âku buât kerjâ rumâh sekârâng ni.

Âdik ipâr âku? Seperti Instagram, anda adalah kereta. Seperti youtube. Tidur, awak tidak mempunyai teman lelaki. Begitulâh rutin dia tiâp hari. Âku suârâkân bendâ ialah dekât suâmi âku. Salji bukan tegur. Nânti? Bil smpai? Smpâi âku dâh berânâk ke? Kenâpâ âku tulis tidak tersedia?

Sebab âku dâpât tâhu suâmi âku kâtâ âdik ipâr âku suârâkân hâsrât untuk berkâhwin. Oh betul. Tidak tidak tidak. Siapa nâk câkâp âku cemburu? Tidâk sâmâ secâli. Âku cumâ nak pesân terutâmânyâ âdik ipâr âku dan jugâ ânâk-ânâk perempuân lâin kât luâr sân.

Kâu nâk cântik ? Boleh. Âsâlkân jângân pemâlâs dan jâdi peng0tor. Bersiâp bukân main lâwâ kâlâu keluâr dengân kâwân. Depân oren bolehlâh fâkke konon pembersih. Kâu tâk perlukân pun sâmpâi is OCD untuk is pembersih. Kâu ingât dengân mukâ kântik suâmi kâu kenyâng.

Jângân sâmpâi suâmi kâu pegâng title ‘mâkân luâr’tiâp hâri. Râjinkânlâh bângun pâgi. Belâjâr mâsâk. Belâjâr uruskân rumâh. Âku seriâu tengok golongân yg konon jâdi pujâân org râmâi ni cântic kât luâr pâdâhâl silâp- silâp seluâr dâlâm dgn brâ pun kâu tâk bâsuh.

Belâjâr- belâjârlâh kemâs bilik sendiri. Mâcâm mânâ kâu nâk kâhwin kâlâu hâl diri sendiri pun tâk endâh? Belâjâr tinggi- tinggi, mukâ cntik tâpi pemâlâs. Kâlâu kâu câkâp lepâs kâhwin nânti belâjâr lâh semuâ tu. Kâu yâkin? Belâjârlâh jâdi râjin ânâk perempuân zâmân sekârâng. Yâ. Âku pun câkâp dekât diri sendiri jugâ ni. Sebâgâimânâ âku tâk sukâ orâng pemâlâs dân peng0tor. Âku pun kenâ buât bendâ yâng âku câkâpkân. Tolonglâh. Câkâp pândâi. Buât nyâ tâk. Sekiân…

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber : IIUMC via e-kesah

 

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post